17:58:00

DIY - Serduszka z patyków

Ostatnio zaczęłam się interesować rożnego rodzaju dekoracjami DIY. I postanowiłam że sama coś zrobię. Pomysłów było wiele jak stworzyć coś ładnego a bez większych nakładów finansowych. Mój wybór padł na serduszka z patyków. 
Co jest potrzebne?
Patyki różnej długości i grubości
Klej do drewna
Farba w sprayu w wybranym kolorze
Wstążka w wybranym kolorze
kawałek tektury gazety lub starej bluzki 
 
Wykonanie

Najpierw musimy nadać kształt naszej ozdobie i stworzyć ramę. Na kawałku tektury układamy i sklejamy ze sobą patyki które tworzą krawędzie serca. Następnie na końce każdego nowego patyka stawiamy kropelki kleju i dokładamy go do ułożonych już patyków. Pozostałe patyki układając na innych staramy się kłaść w różnych kierunkach. Gdy nasze serduszko wypełni się już i nie będzie dużych prześwitów odkładamy do wyschnięcia.
Ja do klejenia używałam kleju introligatorskiego Bambino. Klej dość długo schnie ale gdy już zaschnie jest trwały i mocny i żaden patyk nie odpadł. Klej przy aplikacji jest biały a z biegiem czasu jak zaschnie staje się przezroczysty. To dobrze bo zamierzam go wykorzystać do wykonania innych dekoracji których nie będę malować. 
Serca robię zazwyczaj wieczorem i pozostawiam na noc żeby wyschły. Rano gdy wyschną delikatnie zdejmuje je z tektury ponieważ klej często ścieka i przykleja patyki do tektury trzeba lekko je oderwać i odkleić tekturę. 
Gdy chcemy mieć naturalne serduszka nasza dekoracja wymaga jeszcze tylko wstążki ja jednak chciałam żeby były białe. Bardziej będą pasowały do wystroju wnętrza pokoju gdzie je powieszę. 
Do pomalowania serc użyłam farby w sprayu firmy Deco Color w kolorze biały mat. Zastanawiałam się czy mat czy połysk ale na macie wszelkie nierówności są mniej widoczne a w końcu patyki nie są szlifowane na gładkie tylko naturalne chropowate. 

A tak wyglądają moje serduszka zawieszone w pokoju synka <3 

Jak Wam się podoba efekt końcowy? Mi bardzo <3 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Pragausz , Blogger